Οικονομία

Φθηνότερη η τιμή της αμόλυβδης από το diesel

Φθηνότερη η τιμή της αμόλυβδης από το diesel

Ξεχάστε ότι γνωρίζατε για τις τιμές των καυσίμων στα πρατήρια! Από την 1η Οκτωβρίου η τιμή του diesel κίνησης θα είναι ακριβότερη από την αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης καθώς το κράτος σταματά να επιδοτεί την τιμή του πετρελαίου κίνησης στην αντλία με 0,15 ευρώ.

Ωστόσο η πορεία των τιμών μεταξύ των δύο καυσίμων είναι πραγματικά αξιοπερίεργη καθώς στην Ελλάδα η τιμή του diesel ήταν πάντα πιο φθηνή από την αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης αλλά τους τελευταίους μήνες η «ψαλίδα» στην τιμή των δύο καυσίμων έχει ελαχιστοποιηθεί και μάλιστα σε κάποιες εταιρείες περιορίζεται σε μόλις 0,07 ευρώ.

Άλλωστε από τις αρχές του καλοκαιριού έως τα τέλη Σεπτεμβρίου οι διεθνείς τιμές στο diesel κίνησης υποχώρησαν κατά 30% αλλά η μείωση που είδαν οι κάτοχοι πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα περιορίστηκε σε μόλις 7%.

Σήμερα η μέση τιμή για κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης κυμαίνεται σε 1,950 ευρώ και του diesel κίνησης σε 1,825 ευρώ. Δηλαδή η διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο καυσίμων ανέρχεται σε 0,125 ευρώ, δηλαδή όση είναι περίπου και η κρατική επιδότηση η οποία να υπενθυμίσουμε ότι σταματά την 1η Οκτωβρίου.

Στα «ύψη» το κόστος χρήσης και οι μεταφορές

Η μεγάλη αύξηση στην τιμή του diesel κίνησης έχει ήδη προκαλέσει μεγάλες αυξήσεις στις μεταφορές και είναι εύκολο τι πρόκειται να γίνει σε περίπτωση που η τιμή του πετρελαίου κίνησης εξισωθεί ή ξεπεράσει την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.

Ήδη όλες οι μεταφορικές εταιρείες στα συμβόλαια που υπογράφουν έχουν συμπεριλάβει και ρήτρες καυσίμου ώστε μια ενδεχόμενη αύξηση της τιμής του λίτρου diesel να μετακυλίονται στις εταιρείες παραγωγής και κατ’ επέκταση και στην τσέπη των καταναλωτών.

Η άνοδος της τιμής του diesel κίνησης στα επίπεδα της αμόλυβδης βενζίνης θα επηρεάσει επίσης το κόστος χρήσης των Ταξί αλλά και των εταιρικών στόλων οχημάτων diesel όπως επίσης και των ιδιωτών καταναλωτών που έχουν επιλέξει κάποιο πετρελαιοκίνητο μοντέλο καθώς η επιβάρυνση θα είναι πραγματικά υπέρογκη.

Να υπενθυμίσουμε πως στη Γερμανία μετά το τέλος της επιδότησης των καυσίμων η τιμή του diesel κίνησης ανήλθε σε 2,150 ευρώ ξεπερνώντας κατά 0,17 ευρώ την αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης που κυμάνθηκε σε 1,980 ευρώ!

Πάντως τα κυβερνητικά στελέχη εκτιμούν ότι σταδιακά θα επιστρέψει η ισορροπία στην αγορά και η τιμή του diesel θα διαμορφωθεί σε κανονικά επίπεδα έναντι της αμόλυβδης βενζίνης και θα είναι φθηνότερο κατά 0,30 ευρώ το λίτρο.

Οι επιβαρύνσεις στο κόστος χρήσης

Οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από την 1η Οκτωβρίου για να φουλάρουν ένα ρεζερβουάρ 50 λίτρων θα χρειάζονται 98,75 ευρώ ενώ με την παλαιά τιμή θα χρειάζονταν 91,25 ευρώ. Δηλαδή το κάθε φουλάρισμα του ρεζερβουάρ θα τους κοστίζει επιπλέον 7 ευρώ.

Αντίστοιχα σε ένα φορτηγό με δεξαμενή 800 λίτρα το φουλάρισμα από την 1η Οκτωβρίου θα κοστίζει 1.580 ευρώ ενώ παλαιότερα κόστιζε 1.460 ευρώ. Δηλαδή το ποσό της επιβάρυνσης σε κάθε φουλάρισμα ανέρχεται σε 120 ευρώ!

Σχετικά Άρθρα

Έντονες αντιδράσεις για την ένταξη των αμνοεριφίων στο «Καλάθι του Πάσχα»

DiferSports

Ακίνητα: «Χρυσά» τα πληρώνουν οι Έλληνες–Τα επιτόκια και η ζήτηση για δάνεια

DiferSports

Τζακ ποτ στην κλήρωση του Τζόκερ

DiferSports

Μεγάλη πτώση για το Bitcoin

DiferSports

«Ηλεκτροσόκ» από την τιμή του ρεύματος – Στα 426,9 ευρώ σήμερα η μεγαβατώρα

DiferSports

Συντάξεις: Οι ημερομηνίες πληρωμών – Διπλός «μποναμάς» τον Δεκέμβριο

DiferSports

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα